Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Media społecznościowe pomagają sołtysowi Handzlówki

Małgorzata Motor
Archiwum prywatne
Rozmowa z Jakubem Czarnotą, który jest najmłodszym sołtysem w powiecie łańcuckim, o nowym sposobie kontaktowania się z mieszkańcami.

Czy media społecznościowe mogą być pomocne w pracy sołtysa?

Oczywiście. W ogromnej większości gospodarstw domowych, w których jest dostęp do sieci, znajduje się ktoś, kto korzysta z mediów społecznościowych. Użytkownicy integrują się wokół kręgów znajomych czy grup zainteresowań, mogą też łączyć się wokół miejsc, w których żyją. Takimi miejscem stał się właśnie fan page Handzlówka, czyli oficjalna strona naszego sołectwa, administrowana przez samorząd wiejski oraz organizacje społeczne.

Jak bardzo Facebook pomaga w prowadzeniu spraw sołectwa?

Podam kilka przykładów. W sierpniu na blisko czterokilometrowym odcinku drogi powiatowej była prowadzona wycinka gałęzi. Przy tego typu pracach największym problemem jest porządkowanie terenu. Wystarczyło na naszym fan page’u zamieścić informację, że gałęzie można zabrać za darmo. Chętni na zagospodarowanie gałęzi szybko się znaleźli, co pomogło nam w uporządkowaniu poboczy i ograniczyło koszty. W październiku była prowadzona rozbiórka budynku mleczarni, osoby zainteresowane mogły zagospodarować gruz, np. na utwardzenie dróg dojazdowych. Wiele osób dowiedziała się o tym właśnie z fan page’a i natychmiast po ukazaniu się informacji w sieci organizowało transport po odpadki z placu budowy. To właśnie dzięki mediom społecznościowym mieszkańcy wiedzą o wprowadzeniu w sołectwie regularnych dyżurów dzielnicowego w stałych godzinach i terminach, w których można uregulować zobowiązania podatkowe.

Ale nie każdy ma czas i warunki, żeby na bieżąco śledzić informacje w sieci.

To prawda. Dlatego media społecznościowe nigdy nie zastąpią starych i sprawdzonych form kontaktu z mieszkańcami, jak dyżury, zebrania w ośrodku kultury czy tablice ogłoszeniowe przy sklepie i kościele, a jedynie uzupełniają je. Zresztą te tradycyjne formy teżusprawniamy, na przykład od kilku miesięcy dyżury sołtysa są prowadzone także w godzinach popołudniowych i wieczornych, dzięki czemu osoby aktywne zawodowo mają możliwość bezpośredniego kontaktu ze mną, bez konieczności urywania się z pracy.

Czy mieszkańcy Handzlówki są zadowoleni z tej nowej formy kontaktu z sołtysem?

Myślę, że liczby mówią same ze siebie. Wiele naszych komunikatów ma ponad dwa tysiące odsłon, czyli więcej niż liczba samych mieszkańców sołectwa. Użytkownicy coraz częściej przekazują w ten sposób informacje o usterkach w infrastrukturze, pytają o bieżące sprawy związane z sołectwem. Fan page naszego sołectwa stał się miejscem, które rzeczywiście żyje i pomaga w rozwiązywaniu problemów.

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lancut.naszemiasto.pl Nasze Miasto